Megjelent a Médiatudományi Könyvtár legújabb kötete „A figyelemalapú politika a közösségi média korában” címmel
Megjelent a Médiatudományi Intézet Médiatudományi Könyvtárának 32. kötete, Merkovity Norbert tollából, aki művében a figyelemalapú politikai kommunikáció 21. századi kérdéseivel foglalkozik, különös tekintettel a politikai szereplők közösségi oldalakon történő megnyilvánulásaira és azok kölcsönhatásaira.
A kötet a figyelemalapú politika mai helyzetével foglalkozik, és célja hogy megértesse az olvasóval a napjaink politikai kommunikációjában megfigyelhető figyelemtechnikák működését. A téma újdonsága abban rejlik, hogy a politikusok korábban nem használták a közösségi médiát a figyelem irányításakor és a politikai színtéren folytatott kommunikáció kevésbé volt hasonlatos más, nem politikai szereplők kommunikációjához.
A kötet bemutatja a közösségi média mai szerepét és működését, a politikára és az újságírása valamint a választókra gyakorolt hatását, a figyelem fogalmát a társadalomtudományok különböző alterületein, kitérve a figyelem fogalmának pszichológiai, közgazdaságtudományi és politikatudományi értelmezésére is. A szerző ezek után a figyelemalapú politika mibenlétével foglalkozik a politikai kommunikáció több korszakán át, megvizsgálja a médialogikához és hálózati logikához való kapcsolódását, valamint a téma kutatási kihívásait.
A kötet mindenki számára érthető módon mutatja be a politikai kommunikáció 21. századi működését, annak buktatóival és csapdáival együtt. A mű objektíven, minden lényeges kérdésre kiterjedő részletességgel foglalkozik a politikai kommunikáció lehetséges értelmezéseivel és lehetőségeivel, mely napjainkban, az álhírek és az algoritmusok által generált hírfolyamok világában különösen nagy jelentőséggel bír. A könyv hiánypótló mű mindenki számára, aki érdeklődik a politika és az új média iránt.
A kötet az oldalsó linken keresztül, a „Kapcsolódó tartalmak” közül ingyenesen letölthető.