Csak minden második német használja a közösségi médiát
A Pew Research Center (USA) tanulmánya szerint a németek 85%-ahasználja aktívan az internetet. A közösségi médiumok iránti lelkesedés Németországban mégis jelentősen csekélyebb, mint más országokban. A tanulmányhoz 40 országban több mint 45.000 ezer embert kérdeztek meg azok internet-felhasználási szokásáról. Eszerint háromból két ember aktívan használja az internetet. (A vizsgálat Magyarországra nem terjedt ki.)
Dél-Koreában több ember használja az internetet, mint Németországban. A tanulmány szerint a dél-koreaiak 94%-a legalább alkalmanként van online, vagy rendelkezik okostelefonnal, ezzel világviszonylatban is Dél-Korea áll az első helyen. A második a ranglistán Ausztrália 93%-kal, majd Kanada következik 90%-kal. Németország a maga 85%-os mutatójával a nyolcadik helyet foglalja el. Az utolsó helyen Etiópia áll a vizsgált országok között 8%-kal. A kiértékelt afrikai országok ebben a tekintetben 25%-os mutatóval rendelkeznek. Az európai országokban a lakosság 80%-a, az USA-ban 89%-a használja a netet.
Németország vonatkozásában érdekesség, hogy a közöségi médiumok használata lényegesen kevésbé elterjedt, mint más országokban. Csak minden második megkérdezett német, aki használja az internetet vagy van okostelefonja, mondta azt, hogy használ olyan közösségi médiumokat mint a Facebook és a Twitter. Ezzel Németország utolsó a vizsgált 40 ország között Pakisztánnal egyetemben, csekéllyel lemaradva Japán (51%) mögött. Ebben az összemérésben Jordánia és Indonézia állnak legelöl 90%-kal, ill. 89%-kal; az USA (71%), Nagy-Britannia (66%) és Kína (63%) a középmezőny végén állnak. Az összes vizsgált ország átlaga ebben a vonatkozásban 76%.
Németországban a közösségi média inkább csak a fiatalok számára vonzó: a 18–34 évesek 81%-a használja, míg a 35 évesnél idősebbeknek csak 39%-a. Venezuelában, Oroszországban és Törökországban lényegesen kisebb a különbség az egyes korcsoportok között. Az okostelefont is Dél-Koreában használ a lakosság legmagasabb arányban (88%), majd Ausztrália (77%) és Izrael (74%) következik. Németországban a megkérdezettek 60%-a birtokol okostelefont. Ugyanez az arány Tanzániában 11%, Ugandában és Etiópiában 4–4%. Általánosságban elmondható: magasabb iskolai végzettséggel rendelkező és magasabb jövedelmű emberek nagyobb mértékben használják az internetet és rendelkeznek okostelefonnal.
A tanulmány arra nem ad választ, mivel magyarázható a németek „lustasága” a közösségi média használata terén. Feltételezhető, hogy ennek egyik oka az idősebb korosztályok magasabb aránya a teljes lakosságon belül.