Tanulmány
Médiajog

Minden hang számít! Az emberi hang mesterséges intelligenciával történő analizálásnak kérdései

Intézetünk az Országos Tudományos Diákköri Konferencia (OTDK) Állam- és Jogtudományi Szekciójába nevezhető dolgozatok támogatására kétévente hirdet meg pályázatokat, amire médiajog és hírközlési jog témakörben várunk pályaműveket. 2022 évben kiírt pályázatunkra érkezett Komjáthy Luca Minden hang számít! Az emberi hang mesterséges intelligenciával történő analizálásnak kérdései című nyertes dolgozata.

A mesterséges intelligenciák használta általánossá vált a fejlett országokban, annak ellenére, hogy sokan valószínűleg nem is tudják, hányszor találkoznak vele a mindennapjaik során. Arra azonban talán kevesen gondoltak, hogy amikor betelefonálnak bankjuk ügyfélszolgálatára egy ilyen szoftver fogja megállapítani, hogy a hívás pillanatában milyen hangulatban is lehettek, mennyire voltak megelégedve az igénybe vett szolgáltatás minőségével. A szoftverek teszik mindezt a betelefonáló hangja alapján, azért, hogy növeljék az ügyfelek elégedettségét. A rendszer nem újkeletű hazánkban, a Telenor telekommunikációs vállalat már 2011-ben egy, a Nextent által készített szoftverrel elemzett hetente több ezer az ügyfélszolgálatára beérkezett hívást. A dolgozat középpontjában a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságának fennállása óta kiszabott legnagyobb, 250 millió forintos bírsága áll, amit az egykori Budapest Bankra rótt ki, és ami egyben az első mesterséges intelligencia használatával kapcsolatban kiszabott szankció hazánkba.

Komjáthy Luca

Komjáthy Luca: Minden hang számít! Az emberi hang mesterséges intelligenciával történő analizálásnak kérdései

letöltöm
Link másolva!

Kapcsolódó anyagaink