Blogbejegyzés
Médiajog
2014. augusztus 29. 13:01

Le lehet iratkozni

Úgy érzi, hogy nem jut elég reklámanyaghoz az interneten? Nem értesül a vissza nem térő akciókról, ezért nem spórol eleget? Ha igen, jó hírünk van: Mark Zuckerberg keresi a megoldást.

A Facebook idén júniusban közölte, hogy hamarosan lehetővé teszi hirdetői számára, hogy – a használt platformtól függetlenül – kövessék a Facebook-felhasználók tevékenységét a weben és a mobil alkalmazásokon.

Hiszen az emberek sorban állás, utazás vagy várakozás közben az okostelefonon vagy tableten sokszor nézegetnek hirdetéseket.  Ilyenkor azonban nem valószínű, hogy az érdeklődésből rögtön vásárlás is lesz. Az viszont – az új szolgáltatás segítségével –  egyre gyakoribb lehet, hogy később az irodában vagy az otthoni számítógépen visszatérnek az oldalra és megveszik a kiválasztott terméket – foglalható össze a közösségi portál inkább hirdetőknek, mint felhasználóknak szánt ismertetőjének lényege.

A közösségi óriás nyár elején tett ígérete most valósággá vált. A Facebook csapata 2014. augusztus 14-én közleményben hívta fel a figyelmet az új szolgáltatásra. Közlésük szerint a fejlesztés lényege, hogy a Facebook mostantól platformtól függetlenül átadja felhasználói böngészési adatait a vele kapcsolatban álló hirdetőknek.

Mindez valóban kiváló lehetőség számunkra, ha úgy érezzük, hogy kevés vagy nem eléggé hatékony reklám jut el hozzánk. Ám ha éppen ellenkezőleg, úgy gondoljuk, hogy elég hirdetésekből akkor érdemes elgondolkodni.

Ha felhasználói vagyunk, nem akadályozhatjuk meg, hogy a közösségi oldal továbbra is gyűjtse adatainkat. De dönthetünk úgy, hogy nem járulunk hozzá, hogy az információkat átadják a hirdetőknek. Ennek érdekében a Yahoo egyik újságírója által összeállított útmutatót érdemes követni.

A leírás szerint egy Facebooktól független online reklámozókat tömörítő önszabályozó testület weboldalán néhány lépésben leiratkozhatunk a közösségi portál (és további 114 cég) viselkedés vagy érdeklődés alapú célzást alkalmazó hirdetéseiről.

Nem vitás felhasználóként vagy hirdetőként egyaránt figyelemreméltó az új szolgáltatás, és talán a médiával és adatvédelemmel foglakozó jogászoknak sem lenne haszontalan megvizsgálni az új gyakorlatot.

Link másolva!

Kapcsolódó anyagaink