Médiatudományi Intézet

RSS

Keresés

1 - 0. találat a 10 közül. 1/1. lap

  1. Dan Voiculescu (lead)Kilakoltatási botrány Bukarestben

    2016.02.26. 11:12

    A román adóhatóság (ANAF) hétfőn felszólította az Intact médiatröszthöz tartozó tévétársaságokat, hogy öt napon belül ürítsék ki bukaresti székházukat, amely a cég alapítója, Dan Voiculescu ellen hozott jogerős ítélet alapján 2014-ben az állam tulajdonába került. Voiculescut 10 éves börtönbüntetésre ítélték korrupcióért, a bíróság által megítélt 60 millió eurós vagyonelkobzásnak azonban mindeddig nem sikerült érvényt szerezni.

  2. BBC (lead)Új kormányzási formát a BBC-nek

    2016.02.24. 11:44

    Az Egyesült Királyság Parlamentjének Kultúra, Média és Sport Bizottsága BBC-ről készített jelentésében radikális változást szeretne látni a BBC kormányzásában.

  3. M’Bala (lead)M’Bala M’Bala v. France: A művészet szabadsága nem terjed ki a holokauszt-tagadásra

    2016.02.22. 11:09

    Az Emberi Jogok Európai Bírósága (EJEB) 2015. október 20-án az M’Bala M’Bala kontra Franciaország ügyben hozott döntésében kimondta, hogy a francia komikus, Dieudonné M’Bala M’Bala rasszista sértegetés miatt történt elítélése nem ütközik az Európai Emberi Jogok Egyezményébe (Egyezmény), mivel a holokauszt tagadása és antiszemita előadások nem tartoznak a 10. cikkben garantált véleménynyilvánítás szabadságának védelme körébe.

  4. viz (lead)Utánam a „Viz-özön” – A Facebook és a cenzúra

    2016.02.19. 09:49

    A Facebook szóvivője nyilvánosan kért bocsánatot a Viz magazintól azért, mert elérhetetlenné tette az újság facebook-oldalát. A népszerű brit karikaturista magazint kedden tiltotta le a Facebook, majd azt másnap már vissza is állította, az azonban nem derült ki, hogy vajon a vicclap milyen megnyilvánulásával érdemelte ki az elérhetetlenné tételt.

  5. Antonin Scalia (120x94px)Scalia, textualizmus és szólásszabadság

    2016.02.17. 12:56

    A múlt hét végén tragikus hirtelenséggel elhunyt konzervatív Antonin Scalia az amerikai Legfelső Bíróság egyik legmeghatározóbb és legmegosztóbb bírója volt. Halálával az intézmény fordulóponthoz érkezett.

  6. Képfelvétel (figyelmeztető tábla, leadkép)Bremner v. Turkey: Rejtett kamerával készült felvétel kitakarás nélküli sugárzása sérti a magánszférát

    2016.02.15. 12:16

    A strasbourgi bíróság szerint a rejtett felvételkészítés túlságosan tolakodó és a káros hatással lehet mások magánéletére, ezért főszabály szerint korlátozottan lehet csak használni.

  7. gerincvezeték (lead)Optikai (üvegszálas) gerincvezetéket az autópályákkal párhuzamosan!

    2016.02.12. 11:17

    Az autópályák és gyorsforgalmú utak építésénél a jövőben az optikai (üvegszálas) gerincvezetéket is le kell fektetni. Erről szóló törvényt benyújtását tervezi a német szövetségi kormány.

  8. telefon (lead)Hangmentés másként

    2016.02.10. 16:33

    Napjainkban a technika rohamos fejlődésének lehetünk tanúi. A változás szükségszerű velejárója az, hogy újabb és újabb gépek és berendezések jelennek meg; azok pedig, amelyek korábban – akár hosszabb ideig – hozzátartoztak mindennapjainkhoz, eltűnnek. Ezen tárgyaknak állít emléket egyedi formában egy internetes honlap, melynek tanulmányozását követően megvizsgáltuk azt is, hogy milyen érdekes, XX. század végi, magyar vonatkozású zaj-emlékek vannak.

  9. Zombori Rádió (lead)Elhallgattak

    2016.02.08. 10:28

    Nem szól többé a Zombori Rádió és megszűnt a Dunatáj városi hetilap is az egykori megyeszékhelyen. A két médiumot szinte egy időben érte el végzete, a működtető intézmények elleni csődeljárás, a teljes anyagi ellehetetlenülés képében. A szerbiai médiaprivatizáció viharait nem vészelhették át a ma már minden tekintetben veszélyeztetett Nyugat-bácskai szórványvidék magyar orgánumai.

  10. comment (lead)Valóban nem felelősek a hírportálok a kommentekért?

    2016.02.04. 10:03

    „Nem a lapok felelősek a sértő kommentekért!” „Nem az online lapok felelnek hozzászólóikért!” „Nem büntethető egy online lap a kommentekért!” Ilyen és ehhez hasonló címekkel jelentek meg sorra újságcikkek a magyar sajtóban az Emberi jogok Európai Bíróságának (EJEB) keddi ítéletét követően. Az online lapok elsöprő többsége üdvözölte a „mérföldkőnek számító” döntést, kérdés azonban, hogy valóban igazak-e a szalagcímekben megfogalmazott állítások, valóban új fejezet kezdődik a magyar nyilvánosságban?