Médiatudományi Intézet

RSS

Kárpát-medencei médiakutatás

A kutatás a kárpát-medencei négy határon túli magyar régió (Kárpátalja, Erdély, Vajdaság és Felvidék) médiapiaci szereplőinek, illetve médiafogyasztásának feltárását célozza. A projekt az Alkalmazott Kommunikációtudományi Intézet (AKTI) keretében érlelődött ki, melyet az Intézet hosszú távon gondoz tovább.

A kutatás első fázisának (a négy határon túli magyar régió magyar nyelven (is) szolgáltató médiapiaci szereplőinek felmérése) eredményeképpen létrejött egy határon túli médiaregiszter és egy olyan adatbázis, amely az egyes régiók médiumainak működési feltételeiről szolgál információkkal. Az első fázis eredményei kutatási jelentés innen letölthető.

A kutatás második szakaszában a reprezentatív mintán végzett empirikus kutatással az Intézet a határon túli magyar közösségek médiafogyasztását és annak az érintett közösségek identitására gyakorolt hatását, a médiahasználati és médiafogyasztási szokásokat egyaránt vizsgálja. Az Intézet a kutatás e fázisát az Országgyűlés Hivatalával közösen végzi.